Pages

Ecco il modo migliore per gestire un blog di Blogger (o Wordpress) da Mac!

Wordpress lo abbiamo messo tra parentesi nel titolo poichè non è così difficile trovare applicazioni Mac per gestire e aggiornare blog creati su questa piattaforma. Molto più difficile (e raro) è trovare un software davvero performante, in grado di semplificare REALMENTE la vita e il lavoro di chi ogni giorno deve pubblicare articoli (anche complessi, come nel caso dei nostri tutorial), su un blog che è ospitato dalla piattaforma di Blogger.com: le poche applicazioni Mac esistenti, nella maggior parte dei casi lasciano a desiderare, e soprattutto (a mio parere) complicano (e di molto) la vita anzichè semplificarla (peraltro appesantendo inutilmente l’hard disk del Mac).
Ovviamente ogni giudizio è soggettivo e magari voi avrete un’opinione diversa, quindi vi segnalo COMUNQUE cosa può valere la pena di testare: MarsEdit (questo il link diretto da Mac App Store); MacJournal (questo il link diretto da Mac App Store); BlogNews (questo il link diretto da Mac App Store), e soprattutto BLOGO, con la quale ho finalmente trovato pace! (questo il link diretto da Mac App Store).
Come dicevo, tra queste, solo Blogo mi ha veramente soddisfatta, anzi, per la prima volta ho uno strumento che si dimostra veramente più valido e semplice rispetto allo scrivere direttamente i post entrando nel sito di blogger.com (per la velocità, la leggerezza del software, e per le tante funzioni aggiuntive che rendono ancora più piacevole e divertente l’esperienza del tenere aggiornato un blog).
E quali sono questi importanti punti di forza di Blogo?
Partiamo dal fatto che con blog si possono gestire sia blog di wordpress che di blogger (quindi se usate entrambe le piattaforme siete a posto in ogni caso).
La stesura e l’editing dei post è semplice e veloce, gli strumenti sono facili da trovare e immediati da utilizzare, in qualsiasi momento si possono vedere tutti i post precedentemente pubblicati, selezionarli e modificarli; si può addirittura avere una gestine diretta dei commenti all’interno di quest’app, così come per ciò che riguarda le categorie (le etichette o tag) che vengono perfettamente rispettate nella pubblicazione dei post, e riportate con un elenco interattivo tra cui scegliere, al momento della stesura di un articolo.
Se si preferisce programmare la pubblicazione di un post anzichè pubblicarlo appena scritto, non c’è problema: funziona tutto alla perfezione con l’uso della semplice e intuitiva icona a forma di calendario in alto a destra. Idem se volete solo salvare un bozza.
Ottimo poi l’editor fotografico, che vi consente non solo di cambiare le dimensioni di un’immagine che volete pubblicare all’interno di un post, ma anche di aggiungere filtri, effetti e quant’altro: il tutto, senza uscire dall’App di Blogo!
Inoltre Blogo si sincronizza, se lo desiderate, con il vostro account di evernote, per semplificare la pubblicazione e/o archiviazione delle vostre note!
Altra cosa che ho trovato particolarissima e comodissima in Blogo, è la sua estensione per Safari (c’è anche la versione per Chrome), che rende ancora più rapida e semplice ogni operazione “avanzata”: ad esempio, potrete incorporare un video di youtube nel vostro post AUTOMATICAMENTE, con un semplice click: mentre visualizzate il video su youtube in safari, vi basterà cliccare sull’icona dell’estensione di blogo (che si chiama “send to blogo” e che apparirà in alto sulla barra di Safari installando l’estensione che si trova a questo link, ma che, mi raccomando: funziona solo se avete l’app di Blogo): e in un istante quel video verrà incorporato nell’articolo o post che state scrivendo nell’App di Blogo! Non è fantastico?? Un risparmio di tempo eccezionale per chi, come me, lavora tanto online!
Stessa cosa si può fare per pubblicare il link di una pagina web nel proprio post (click sull’icona “send to blogo” mentre state visionando quella pagina in safari), mentre per importare un’immagine pubblicata su un qualsiasi sito web basta cliccare con il tasto destro del mouse sull’immagine che state vedendo in safari, e selezionare il comando che appare nel menù a tendina “send to blogo”; idem per citare un brano scritto da una pagina web (verrà anche riportata la fonte con il link se lo desiderate)!
E tutto questo è solo l’inizio dei tanti motivi che mi hanno portata a cambiare il mio modo di lavorare e di pubblicare post, sicuramente in meglio!
Senza dimenticarsi la grande comodità di porter acquistare e scaricare l’app di Blogo direttamente dal Mac App Store (a questo link)con la possibilità di aggiornarla in futuro quasi automaticamente!
Se desiderate utleriori informazioni su blog, questo è il sito dei suoi sviluppatori.
Buon blog a tutti!

20 commenti :

  1. Ho appena installato blogo
    Finalmente un app degna di sostituire la ormai scomparsa app ufficiale di Google
    Grazie
    La proverò!

    RispondiElimina
  2. It's a great interesting site that will benefit a lot of people, especially bloggers. I enjoy reading blogs, and I especially enjoy reading how to write a report service blogs.

    RispondiElimina
  3. Thanks for the educative article. I have lots of spray feed knowledge but I learned new things everyday from your publication. Nice post! Once more thanks for sharing. feca part time hnd-nd admission

    RispondiElimina
  4. Abogado de Accidentes Camiones Grande
    The review offers a comprehensive guide on managing a Blogger or WordPress blog from a Mac, showcasing its attention-grabbing title and platform inclusivity. It also requires specificity, highlighting the need for tailored tips, tools, or software for Mac users. The user-friendly interface is also emphasized, and the review encourages engagement by encouraging readers to try out the suggested methods and share their experiences. Overall, the review effectively covers both platforms for effective blog management.

    RispondiElimina
  5. Here's the Best Way to Manage is a useful, well-structured information resource that provides clear instructions on how to effectively handle a variety of situations or tasks. Its practicality and clarity make it an invaluable guide for successfully tackling daily challenges.

    Abogado de Bienes

    RispondiElimina
  6. Truck Accident Lawyer Virginia The statement discusses managing a Blogger or WordPress blog from a Mac, targeting Mac users interested in blogging. It provides valuable advice on efficient blog management, but could benefit from more specific details about tools, apps, or methods. It should specify compatibility with different Mac operating systems or versions for a comprehensive guide. The statement sets clear expectations, making it an effective hook to draw readers interested in blog management on Mac devices. Including a publication date can assure readers that the information is current and relevant. Overall, the statement introduces a promising topic for Mac users interested in blogging, but it needs more context and specifics to effectively capture the audience's interest.

    RispondiElimina
  7. Sono assolutamente d'accordo! Trovare il modo migliore per gestire un blog di Blogger (o Wordpress) da Mac può essere un vero e proprio salvataggio per tanti di noi. Quindi, non posso fare altro che condividere la mia esperienza. Personalmente, ho trovato che utilizzare un'applicazione specifica per Mac come "Blogpad Pro" o "MarsEdit" sia incredibilmente efficace. Questi strumenti offrono un'interfaccia intuitiva e semplificata, consentendoti di gestire facilmente il tuo blog. Inoltre, entrambi supportano sia Blogspot che Wordpress, quindi sarai in grado di utilizzarli indipendentemente dalla piattaforma del tuo blog. Adoro come queste app mi permettano di scrivere e modificare i post offline e poi sincronizzarli con il mio blog quando sono pronto. Quindi, se sei un orgoglioso utente di Mac e desideri semplificare la tua esperienza di blogging, ti consiglio vivamente di dare un'occhiata a queste applicazioni! Saranno sicuramente una grande risorsa per te.

    Abogado de Accidentes de Motocicleta Virginia

    RispondiElimina
  8. Amazing, Your blogs are really good and informative. I got a lots of useful information in your blogs. l’inizio dei tanti motivi che mi hanno portata a cambiare il mio modo di lavorare e di pubblicare post, sicuramente in meglio! Truck Accident Lawyer Virginia, It is very great and useful to all. Keeps sharing more useful blogs...

    RispondiElimina
  9. Blog Mac" could refer to a blog or online content platform that focuses on topics related to Apple's Macintosh computers. This may include discussions on Mac hardware, software, troubleshooting, and tips for Mac users. Without specific details, the precise meaning may vary based on the context.
    abogado de patrimonio
    Norfolk personal injury lawyer

    RispondiElimina
  10. I was really happy to find this website! I wanted to say thanks for fantastic read.
    Abogado Conducción Imprudente Nottoway VA

    RispondiElimina

  11. "Ecco il modo migliore per gestire un blog di Blogger (o WordPress) da Mac!" offre una guida dettagliata e accessibile per gestire blog su piattaforme come Blogger e WordPress utilizzando dispositivi Mac. Con istruzioni chiare e utili suggerimenti, la guida semplifica il processo di pubblicazione e gestione del contenuto, ottimizzando l'esperienza per gli utenti di Mac. L'articolo si distingue per la sua capacità di fornire soluzioni pratiche e consigli specifici per massimizzare l'efficienza nella gestione del blog. Per chiunque cerchi un approccio ottimale nella gestione di un blog su piattaforme popolari, questa guida si presenta come una risorsa essenziale e ben articolata.
    divorcio en las leyes de nueva jersey





    RispondiElimina
  12. reckless driving virginia 85 mph
    The guide on managing a Blogger blog or WordPress from a Mac is a user-friendly resource with clear instructions, a step-by-step approach, and specific Mac-specific tips. It is compatible with both Blogger and WordPress, offering flexibility for users. The guide's visual aids and screenshots enhance the learning experience, and it emphasizes using Mac-specific tools to streamline blogging workflow. It also provides troubleshooting tips and solutions, updates on latest features, and integrates user feedback and community suggestions. Overall, this comprehensive guide is a valuable resource for Mac users.

    RispondiElimina
  13. "Cerca nel Blog" (Search in the Blog) emerges as a handy feature, facilitating quick and efficient access to specific content within the blog. This search functionality streamlines the user experience, allowing readers to pinpoint relevant information with ease. The tool's responsiveness and accuracy in retrieving results enhance overall user satisfaction, ensuring that visitors can swiftly find the information they seek. "Cerca nel Blog" stands out as a valuable navigation aid, promoting a seamless and user-friendly exploration of the blog's wealth of content. Its inclusion reflects a commitment to enhancing accessibility and delivering a more personalized and efficient browsing experience. puntos de control de dui

    RispondiElimina
  14. Never before has running a WordPress or Blogger blog on a Mac been so easy! The experience is delightful thanks to the smooth compatibility and user-friendly UI. Both systems' user-friendly designs make it simple to create, schedule, and customize content. The drag-and-drop ease of use and Google connectivity are outstanding features for Blogger. The wide selection of plugins and themes available on WordPress foster innovation. Mac users can enjoy the ease of using web browsers or native programs while creating and publishing compelling content. Whether you go with WordPress or Blogger, the Mac ecosystem improves blogging smoothly and makes it a fun and effective experience."
    flsa lawyer near me

    RispondiElimina
  15. Amazing, Your blogs are really good and informative. Mac esistenti, nella maggior parte dei casi lasciano a desiderare, e soprattutto (a mio parere) complicano (e di molto) la vita anzichè semplificarla (peraltro appesantendo inutilmente l’hard disk del Mac) abogados de accidentes de camiones comerciales. I got a lots of useful information in your blogs. It is very great and useful to all. Keeps sharing more useful blogs...

    RispondiElimina
  16. Solicitation of a minor
    Solicitation of a minor is a grave offense involving attempts to engage a child in sexual activity. This reprehensible act violates trust and carries severe legal consequences, including felony charges, substantial fines, imprisonment, and mandatory registration as a sex offender. Offenders face lasting repercussions, including damaged reputations, strained relationships, and restricted freedoms. Prevention efforts involve education, awareness campaigns, and vigilant monitoring of online activities. Protecting minors requires a collective effort to enforce laws and provide support services for victims.

    RispondiElimina
  17. Great article! I completely agree with the points you've made here. It's refreshing to see someone tackle this issue with such clarity and depth. Thanks for sharing. 2nd dui in 5 years virginia

    RispondiElimina
  18. Applecaffe is my favorite spot for a cozy coffee break! Their apple-themed decor creates such a warm and inviting atmosphere. The apple-infused drinks and pastries are delicious, making it a must-visit for any apple lover. Can't wait to visit again soon abogado de testamentos y sucesiones

    RispondiElimina
  19. commercial truck accident lawyers
    The post provides a clear and detailed guide on managing a Blogger or Wordpress blog using a Mac. It offers practical tips and step-by-step instructions to enhance the blogging experience on the Mac. The post covers various aspects of blog management, including content creation, content modification, design personalization, and comment management. It also offers specific advice on tools and applications for specific blogging tasks on the Mac. The author also offers suggestions on improving efficiency and productivity during the blog management process. The post is a valuable resource for anyone with a Blogger or Wordpress blog and a Mac as a work platform. With detailed instructions and practical advice, the post stands out for its utility and clarity in addressing complex blogging issues.

    RispondiElimina
  20. "With MarsEdit, running a Wordpress or Blogger blog from a Mac is a breeze. This complex yet user-friendly tool offers a robust feature set to optimize your workflow and interfaces easily with your blogging platform. You can easily compose and modify posts, manage comments, and work offline using MarsEdit—it will synchronize your changes when you're back online. Its easy-to-use design and adaptable features make it a popular choice among Mac users, offering hassle-free blogging for all skill levels. For creating engaging blog content on your Mac, MarsEdit is the best tool, regardless of your level of experience as a writer.
    commercial contract disputes

    RispondiElimina

Lasciate un Vostro commento nel riquadro apposito!
Grazie e al prossimo Post! 

My Instagram

Copyright © Apple Caffè.